سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبــلــاگ دبــســــتــان هــوشــمــنــد
 
آزمون آنلاین
موسیقی
لینک دوستان

عصر ایران - به تازگی تعدادی خودروی فراری در اختیار زنان پلیس در دبی قرار گرفت. قبل از این ناوگان پلیس دبی به خودروهای لامبورگینی نیز مجهز شده بود.

این خودروها برای انتقال متهمان یا ماموریت در جاده ها استفاده نخواهد شد بلکه در برقراری امنیت در مناطق توریستی و گران قیمت شهر به کار خواهند رفت.


[سه شنبه 92/7/2][ 7:5 عصر][لیلا مهریان] [نظرات()]

یک روان‌شناس گفت: والدین باید ترس دانش آموزان کلاس اولی را از مدرسه جدی بگیرند چون ممکن است علائم آن در بزرگسالی بازگردد.

 

وابستگی کلاس اولی‌ها به والدین و به خصوص مادر سبب می‌شود تا آن‌ها در چند روز اول مدرسه با مشکلاتی مواجه شوند که باید در روزهای اول نسبت به حل این مشکل اقدام شود.

وی ادامه داد: در مورد نوآموزانی که وابستگی آن‌ها به مادر در حدی است که سبب ایجاد اختلال در نوآموز می‌شود، بی‌توجهی به این ترس می‌تواند مشکلات زیادی را برای او بوجود آورد.

این روان‌شناس خاطر نشان کرد: کودکان عمدتا علائمی مثل تهوع را از خود بروز می‌دهند و مدام بهانه می‌گیرند که حالشان بد است و شکایت‌های جسمانی دارند در حالی که از درون به اضطراب شدید دچار هستند.

وی با اشاره به اینکه گذراندن دوره پیش دبستانی برای مبتلا نشدن به این ترس‌ها موثر است گفت: استفاده از روش حساسیت‌زدایی منظم بهترین راهکار برای مقابله با ترس کلاس اولی‌ها از مدرسه و دوری از والدین است.

احمدی‌نیا این روش را اینگونه توضیح داد: در این روش والدین و بخصوص مادر در هفته اول هر روز با دانش آموز به مدرسه می‌رود، در هفته دوم دو روز در میان و در ‌‌نهایت از این طریق حساسیت دانش‌آموز به نبود والدینش از بین می‌رود و مدرسه رفتن و دوری از والدین برای او عادی می‌شود.

وی عنوان کرد: برای درمان ترس از مدرسه، باید علاوه بر روان‌شناس یا روانپزشک از اولیای مدرسه نیز کمک گرفت؛ همچنین مادر دقت داشته باشد که تسلیم بهانه‌های کودک نشود.

این روان‌شناس اضافه کرد: از دعوا و تنبیه این دسته از کودکان بپرهیزند و جلوی مدرسه قاطعانه از کودک خداحافظی کرده و کودک را با اولیای مدرسه تنها بگذارند.

وی در پایان بیان کرد: ترس کلاس اولی‌ها باید جدی گرفته شود چون احتمال بازگشت آن در بزرگسالی وجود دارد.


[سه شنبه 92/7/2][ 6:8 عصر][لیلا مهریان] [نظرات()]
.: Weblog Themes By دبستان هوشمند :.

مدیر وبلاگ دبستان هوشمند

آموزگار دبستان هستم و تدریس به شیوه نوین به صورت هوشمند و محتوای الکترونیکی را می پسندم

ابزار هدایت به بالای صفحه

Online User