سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبــلــاگ دبــســــتــان هــوشــمــنــد
 
آزمون آنلاین
موسیقی
لینک دوستان

نرم افزار قرآنی سروش ایمان اولین و تنها نرم افزار آموزش هوشمند قرائت قرآن در جهان اسلام است

مدتی است که یک نرم افزار قرآنی جدید به بازار عرضه شده است. این نرم افزار به صورت هوشمند قرائت شما را ضبط کرده و تجزیه و تحلیل می کند و اشکالات آن را به شما می گوید و به شما امتیاز می دهد تا بتوانید بر اساس امتیاز داده شده اشکالات خود را برطرف کرده و قرائت خود را بهبود ببخشید تا صحت آن افزایش پیدا کند.
 
ویژگی های نسخه کامل:
 1- اولین خود آموز دو طرفه تصحیح قرائت قرآن کریم
 2- امتیاز دهی هوشمند به قرائت کاربر
 3- قرائت کامل قرآن کریم با صدای استاد پرهیزکار
 4- ترجمه به بیش از 10 زبان زنده دنیا ( شامل انگلیسی، مالی، آلمانی، فرانسه و ... )
 5- تشخیص خودکار زیر و بمی صدای کاربر
 6- جستجوی پیشرفته و سریع در تمامی ترجمه ها
 7- جستجوی پیشرفته و سریع در کل قرآن
 8- امکان ضبط و پخش صدای کاربر برای تشخیص بهتر

حجم فایل 9 مگابایت




[یکشنبه 91/7/2][ 11:9 صبح][لیلا مهریان] [نظرات()]
با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس، سال جدید تحصیلی به زودی آغاز می شود. هر سال شهریور ماه آغاز آماده سازی دانش آموزان برای ورود به مدرسه است. چه کودکانی که برای نخستین بار قدم به مدرسه می گذارند و چه بچه هایی که به مقطع تحصیلی بالاتر می روند با چالش های جدیدی رو به رو می شوند و والدین موظف هستند ضمن آماده کردن وسایل و لوازم تحصیلی، شرایط روحی و روانی فرزندانشان را نیز برای آمادگی بیشتر ورود به مدرسه فراهم کنند، بنابراین در حالی که در آستانه سال تحصیلی والدین نگران تهیه لوازم التحریر و کیف و کفش و کتاب و دفتر کودکان هستند، نباید دیگر نیازهای کودکان را فراموش کنند.
والدین و شروع سال تحصیلی
دکتر ساحل همتی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی با تایید این مطلب به خراسان می گوید: بازگشایی مدارس برای کودکان 2 حالت دارد؛ کودکانی که برای اولین بار به مدرسه می روند و کودکانی که قرار است به ادامه تحصیل در مقطع بالاتر بپردازند، کودکانی که برای اولین بار به مدرسه می روند، اگر تجربه ای از مهد کودک یا پیش دبستانی داشته باشند، مشکلات کمتری را تجربه می کنند. معمولا اوایل سال تحصیلی بیشتر مشاوران در مدارس با بچه هایی مواجه می شوند که مشکلات رفتاری دارند و نمی توانند با محیط سازگار شوند. بنابراین اولین توصیه ما جدی گرفتن پیش دبستانی برای بچه هاست تا بچه ها هنگام ورود به مدرسه آمادگی داشته باشند.اما بچه هایی که با رسیدن مهر باید ادامه تحصیل بدهند و در مقطع بالاتر درس بخوانند هم نیاز دارند که آمادگی لازم را برای حضور در کلاس پیدا کنند. در تابستان اغلب ساعات خواب بچه ها منظم نیست. بنابراین اولین کار آمادگی جسمانی است که با تنظیم خواب شروع می شود. والدین یکی 2 هفته قبل از شروع مدارس، باید ساعت خواب آن ها را منظم کنند تا هنگام باز شدن مدارس صبح هنگام و در کلاس درس خواب آلود و خسته نباشند. وی در ادامه با اشاره به اهمیت مشارکت بچه ها در آماده کردن وسایل تحصیلی می گوید: بسیار مهم است که به همراه بچه ها وسایل آن ها را منظم کنیم. دفترها و کیف های سال قبل را کنترل کنیم و اگر قابل استفاده است، حتما از کودک بخواهیم از همان وسایل استفاده کند، بودجه ای را که برای خرید لوازم التحریر در نظر گرفته ایم، به بچه ها بگوییم تا بدانند چه قدر می توانند خرید کنند. بسیاری از والدین چنین مسائلی را با بچه ها در میان نمی گذارند؛ در صورتی که با این کار بچه ها تشویق می شوند وسایلی را که خریداری می کنند بهتر استفاده و نگهداری کنند، آن ها آموزش می بینند که بودجه خانواده سقفی دارد و تا حد معینی به آن ها اختصاص دارد.
هم چنین دکتر آزما متخصص طب فیزیکی درباره نحوه خرید کفش مدرسه در گفت و گو با ایسنا مطالبی را بیان می کند که قابل توجه خانواده هاست. وی می گوید:مناسب ترین زمان خریداری کفش در پایان روز است. زیرا پای افراد در آن زمان به علت فعالیت، در بزرگ ترین حالت ممکن است و اگر کفش دانش آموزان اول صبح خریداری شود، بعدازظهر برای پاهای افراد تنگ به نظر می آید.
دکتر همتی در ادامه می افزاید: آماده کردن روحی و روانی کودک هم می تواند بسیار کارساز و موثر باشد. به هر حال ورود به کلاس بالاتر یا مقطع تحصیلی بالاتر برای کودکان استرس زاست. معلم جدید، دوستان جدید و کتاب های جدید چالش های جدید برای او محسوب می شود. اگر کودکی مدرسه را عوض کرده، بهتر است والدین او را با مسیر مدرسه و محیط مدرسه آشنا کنند و این امر برای بچه هایی که برای اولین بار به مدرسه می روند نیز بسیار مفید است و ترس و نگرانی کودک را از بین می برد.
این متخصص اعصاب و روان درباره بزرگ ترین چالش کودکان به هنگام ورود به مدرسه می گوید: برای کودکانی که تازه به مدرسه می روند اگر به مهد کودک نرفته باشند، دوری از والدین بزرگ ترین چالش است. اما برای بچه های بزرگ تر مدرسه جدید، دوستان جدید، آشنایی با اولیای جدید، چالش جدی محسوب می شود. بنابراین سال تحصیلی برای بچه ها در هر مقطعی که باشند، یک چالش محسوب می شود. از این رو است که ما به والدین توصیه می کنیم روز اول مدرسه را برای کودکانی که برای اولین بار به مدرسه می روند، جدی بگیرند و اجازه ندهند از این روز خاطره تلخی در ذهن آن ها بماند. همه ما معمولا روز اول مدرسه را به خوبی به یاد داریم.زیرا تجربه متفاوتی را پشت سرگذاشته ایم. چقدر خوب است که بچه ها تجربه شیرینی را پشت سر بگذارند و از یادآوری آن لذت ببرند.به خاطر داشته باشید که بچه ها این روزها را یک بار تجربه می کنند. بهتر است والدین اجازه دهند بچه ها از این روزها بیشترین بهره را ببرند و تجربه کسب کنند. والدین اغلب به وسایل و لوازم التحریر بچه ها بیشتر اهمیت می دهند در حالی که بهتر است از تمامی کارهای مربوط به مدرسه در کنار بچه ها لذت ببریم، آن ها را درک کنیم، در کارهای مدرسه با آن ها مشارکت کنیم و تلاش کنیم که سال تحصیلی را هر چه بهتر آغاز کنند.
اهمیت تغذیه کودکان در مدارس
شکی نیست که برخی خانواده ها از تاثیر تغذیه صحیح بر تمرکز و یادگیری دانش آموزان غفلت می کنند. تغذیه کودک برای بسیاری یک مسئله دست دوم است و این تصور نادرست که کودک به هر طریقی انرژی مورد نیاز بدنش را به دست می آورد، هنوز در ذهن بسیاری از والدین است. این در حالی است که به گفته کارشناسان، تغذیه صحیح یکی از مهم ترین پایه های آموزش است. دکتر محمد جواد حسین زاده متخصص تغذیه در این باره به ایسنا می گوید: متاسفانه مشاهده می شود که خانواده ها برای بهبود کیفیت آموزشی فرزندان خود هزینه زیادی را در زمینه استخدام معلم خصوصی یا ثبت نام در مدرسه های معتبر صرف می کنند اما معمولا به تغذیه آنان توجه کافی نمی کنند. وی ادامه داد: بروز برخی بیماری ها نتیجه کمبود دریافت برخی مواد مغذی است که می تواند زمینه ساز اشکال در یادگیری و تمرکز و حافظه شود . به عنوان نمونه کم خونی و فقر آهن به ویژه در دختران نوجوان می تواند زمینه ساز ایجاد مشکل در قدرت یادگیری و تمرکز شود. وی با اشاره به وعده صبحانه به عنوان وعده مهم غذایی در رشد و یادگیری کودکان می گوید: برخی افراد در دوران تحصیل از صبحانه خوردن فرار می کنند یا این وعده غذایی را فراموش می کنند و یا به عنوان منبع انرژی قابل قبول محسوب نمی کنند. بچه ها معمولا دیر از خواب بیدار می شوند و خانواده ها به موقع برای آماده کردن صبحانه برای آنان اقدام نمی کنند، در نتیجه صبحانه به عنوان یک منبع انرژی قابل قبول فراموش می شود. این در حالی است که دانش آموز در ساعات مختلف روز در مدرسه نیاز به تمرکز دارد و زمانی که به اندازه کافی یا به گونه ای مناسب صبحانه نخورده باشد، امکان کاهش قدرت یادگیری او وجود دارد و این مورد در مطالعات علمی اثبات شده است.این متخصص تغذیه ادامه داد: لازم است دانش آموزان دست کم پروتئین، کربوهیدرات ها و چربی ها را به میزان لازم در وعده صبحانه مصرف کنند چرا که این مواد حاوی انرژی است. صبحانه به شکل سنتی شامل نان، پنیر، مغز گردو، یکی از سبزیجات و شیر می شود. شیر منبع بسیار خوبی از کلسیم است و می تواند در استحکام سیستم اسکلتی در 2 دهه اول زندگی نقش مهمی داشته باشد و از ابتلا به مشکلات جسمانی در دوران سالمندی پیش گیری کند.خانواده ها می توانند در کنار یکدیگر و با صرف وقت کافی صبحانه سالمی بخورند و با این کار به سلامت کل جامعه کمک کنند.دکتر حسین زاده با اشاره به میان وعده هایی که دانش آموزان در مدارس مصرف می کنند، اظهار داشت: متاسفانه اغلب میان وعده ها کیفیت لازم و کافی را ندارد. بنابراین اگر بتوانیم کودکان و نوجوانان را به صرف میوه و سبزی در مدرسه عادت دهیم، به وضعیت تغذیه آن ها کمک بزرگی کرده ایم.چنان چه بچه ها تمایلی به صرف سبزی یا میوه به عنوان میان وعده ندارند، می توان استفاده از برخی آجیل ها را جایگزین چیپس و پفک و برخی از تنقلات ناسالم کرد. خوراکی هایی مانند این تنقلات انرژی زیادی وارد بدن می کند و از طرفی موجب ورود مواد غذایی غیرضروری به جسم آنان می شود.

[یکشنبه 91/7/2][ 2:2 صبح][لیلا مهریان] [نظرات()]
.: Weblog Themes By دبستان هوشمند :.

مدیر وبلاگ دبستان هوشمند

آموزگار دبستان هستم و تدریس به شیوه نوین به صورت هوشمند و محتوای الکترونیکی را می پسندم

ابزار هدایت به بالای صفحه

Online User