سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبــلــاگ دبــســــتــان هــوشــمــنــد
 
آزمون آنلاین
موسیقی
لینک دوستان
سازمان صدا و سیما که سعی داشت با پوشش خوب المپیک، مخاطبان را راضی نگه دارد، با پوشش ضعیف اخبار مربوط به زلزله? شمال‌غرب کشور، موجی از انتقادات را علیه خود به راه انداخت.
انتقاد‌ها در یک روز بعد از حادثه? زلزله و در حالی که صداوسیما تلاش می‌کند، این نقطه ضعف خود را با ارائه? خبرهای لحظه به لحظه از زلزله پوشش دهد، همچنان ادامه دارد؛ زلزله‌زدگان، نمایندگان مجلس و قشرهای مختلفی از مردم از جمله کسانی هستند که تاکنون عملکرد صدا و سیما در جریان حادثه? زلزله را مورد نقد قرار داده‌اند.
علیرضا منادی سفیدان ـ نماینده مردم تبریز ـ از جمله معترضانی است که به ایسنا می‌گوید: مردم از انعکاس خبری صدا و سیما در خصوص زلزله روز شنبه بسیار گله‌مند بودند و علی‌رغم اینکه شب گذشته صد‌ها نفر زیر آوار بودند، در برنامه‌های تلویزیونی و سحرگاهی اشاره‌ای به وقوع این فاجعه نشد و از مردم خواسته نشد که در دعاهای خود، زلزله‌زدگان را مد نظر داشته باشند.
اما این انتقاد‌ها در حالی صورت می‌گیرد که در حوادثی غیرمترقبه مانند زلزله، اطلاع‌رسانی به موقع سازمان صداوسیما برای کمک بهتر و سریع‌تر، می‌تواند بسیار موثر باشد.
تلویزیون همچنین بلافاصله پس از این اتفاق آماری دقیق از تعداد کشته‌شدگان و مجروحان زلزله ارائه نداد، تا کسانی که این حادثه را تنها از طریق تلویزیون‌ و رادیو پیگیری می‌کردند، متوجه عمق فاجعه اتفاق افتاده در شمال‌غرب کشور نشوند.
صداوسیما در حالی نتوانست به توقعات مخاطبان در ارائه آخرین اخبار زلزله اخیر پاسخ منطقی دهد که خبر زلزله شمال‌غرب ایران به یکی از مهم‌ترین اخبار تلویزیون‌های جهان تبدیل شده بود؛ تا در حالی که تلویزیون می‌رفت با عملکرد موفقیت‌آمیزش در پوشش المپیک به مردم نزدیک‌تر شود، خودش را ضربه فنی کند و در پاسخگویی به انتقادات به‌جای مردم و مسؤولان، بی‌پاسخ بماند.

[دوشنبه 91/5/23][ 12:3 عصر][لیلا مهریان] [نظرات()]

21 مرداد 1391 ، شمال غرب ایران لرزید و دهها هزار کشته ، مجروح و بی خانمان بر جای گذاشت. تصاویر زیر ، روایت های تصویری خبرگزاری های ایرانی از این " اندوه ملی" است ؛ اندوهی که نه در آذربایجان ، که در تمام پهنه ایران گسترده شده است. اینک اگر در آذربایجان شرقی "زلزله" آمده ، بر چشم های تمام ایرانیان ، "سیل" جاری است . هم وطن آذری تسلیت مرا پذیرا باش و مرا در غم خود شریک بدان .






[دوشنبه 91/5/23][ 11:54 صبح][لیلا مهریان] [نظرات()]
.: Weblog Themes By دبستان هوشمند :.

مدیر وبلاگ دبستان هوشمند

آموزگار دبستان هستم و تدریس به شیوه نوین به صورت هوشمند و محتوای الکترونیکی را می پسندم

ابزار هدایت به بالای صفحه

Online User